• آرشیوها 
  •  
  • تماس  
  • ورود 

چندی پیش رهبری شیعی ...

13 دی 1394 توسط فاطمه سلجوقی

در شرایطی که سازمان ملل ثانیه ای با نرم افزار جمعیت ،ثانیه ای جمعیت جهان را گزارش می کند،چگونه است که از گزارش مرگ و میرهای اجباری جهان صدایی شنیده نمی شود ؟ چگونه است که هزاران خانه ویران می شود و هزاران قتل عمد اتفاق می افتد در حالی که تعدادحیوانات و فروند هواپیماهت و نفربر تانکها شمارش میشود اما از کسر اجباری جمعیتی جهان تنش به لرزه نمی افتد و کسی از جامعه بشری لب نمی گشاید که حقوق انسانی کجاست ؟ یک دولت اطلاعاتی حافظ متافع غارتگران انرژی و ثروت ملل تحت ستم در این منطقه با  زرادخانه های اتمی نیز برای تامین چپاول نظام سرمایه داری آنچنان کم بود که دولت دوم اطلاعاتی و آلوده به خبیث ترین جنایت ها هم برای تامین منافع شان بکار آمد . اندیشه بیداری اسلامی تنها مانع مقابل این سلطه نیست ،بیداری انسانی را چه خواهند کرد ؟

جوامعی را که دیگر جاذبه های رنگ او را گول نمیزند چه خواهند کرد ؟

جنبش وال استریت راچه خواهند کرئ ؟ همان فلفل هایی که پاشیدند نا چشم انان را ببندند ،آنها را خواهد رست .

امروز جهانی نیست که با مرگ اجباری و کشتارمظلومانه قهرمانان و رهبرانش به سکوت نشیند زخم زکزاکی ها و قلب نمرها عطر گل های معطر بیداری را درجهان خواهد پراکند

آنچنان بر خود میترسند که حتی از آثار قبور واهمه دارند از بدن های مطهر بیجان واهمه دارند

آنان دنیا را چنان جدی گرفته اند که ثروت همه را ثروت خود می دانند جان و حاک ملل را میراث خود می دانند و اخلاق را و حقوق را که مایه اعتبار حیات انسانی است ،به سخره گرفته اد .

خوب است جهان دوباره درباره گرد آورندگان قوانین بین المببی به کوشش و تخقیق بپردازد . آیا کسانی که حقوق انسان را دستمایه توجیه حکومت خود می دانند چه پاسخی دارند ؟ سحن از حق و عدالت ،آزادگی و شرافت انسانی چه جرمی است که باید با خون قصاص شود ؟

خلوت کردن جهان با تز جنگ های نیابتی و جنگ های تحمیلی و کشتار دسته جمعی هرگز محقق نخواهد شد .

اراده الهی خلق انسان و تحقق خلافت او در زمین است .هرقدر که برای خلوت شدن جهان از طریق درجه بندی انسانها تلاش صورت پذیرد چون جهت حرکت تحقق فساد و قتل در زمین است ؛ و برخلاف حرکت همگرایی و خلقت تکوینی با جهت رشد و به سوی اعتلاست ،هرچقدر مضیقه ها بیشتر شود ، فاصله زمانی با فاسدان زمین و تحقق همیشگی عدالت ،کمتر می گردد .

حقیقت هرگز نمی میرد درطول تاریخ نمرده است به خاطر همین «نمرها» از جنس نمردن هستند .

به خاطر همین چون از حقیقت پرده برمی دارند جنس دروغ تاب بو دنشان را ندارد .

از این روی هر ادرسی از حیات مادی او را حذف می کنند اما نمرها هرگز نمی میرند .

هنوز بوی تعفن دروغ قاتلان پاکان حج از مراسم حج که مملو از صدق و حیات آدمی و برگزیده شعائر الهی است ، از کوچه باغ دل انسانیت به مشام انسان می رسد که دست برماشه ی قدرت پلید جان از جهان های بیداری میگیرند ؛

زهی خیال باطل امواج ماندگار حقیقت ،طوفانی برپا خواهد کرد و قلوب بیداران عالم را بهم پیوند خواهد داد

جهان علی رغم سلطه شب ،بیدار است

و تجارت اسلحه و نفت هم پیمان خشم و شهوت با عاقبتی شوم عاقبت رسوا خواهد شد

والعاقبه للمتقین

 نظر دهید »

حضور طلاب مدرسه علمیه بقیع در تجمع اعتراض آمیز بر علیه هتک حرمت وهابیت به ساحت حجر بن عدی

14 اردیبهشت 1392 توسط فاطمه سلجوقی

 

به گزارش رابط خبری: طلاب مدرسه بقیع 14/2/1392 در تجمع اعتراض آمیز برعلیه هتک حرمت به ساحت نورانی حجر بن عدی از یاران امیر المومنین امام علی«علیه السلام» در حوزه برادران امام صادق«علیه السلام» شرکت کردند.

در این تجمع پس از مدیحه سرایی در رثای سالار شهیدان امام حسین «علیه السلام»، شرح حالی از حجر بن عدی بیان شد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سلطانی مدیر حوزه علمیه برادران استان البرزعلت هتک حرمت به یار امیر المومنین امام علی«علیه السلام» را وحشت آنها از بیداری اسلامی مسلمانان جهان اعلام کرد و افزود: به برکت خون شهدایی که در دفاع از مکتب شیعی تقدیم شده است، امروز برای کفار، حرکت و بیداری اسلامی که در کل جهان به راه افتاده است وحشت انگیز است.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمنان با بیداری مردم جهان اسلام، آخرین لحظات را می گذرانند گفت: این اتفاق و شبیه آن، خیلی برای ما تازگی ندارد و ما را به وحشت نمی اندازد بلکه وحشت را در چهره دشمنان مشاهده می کنیم.

ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: امروز تخریب اماکن مقدسه شخصیت های بزرگ از سوی وهابیت  نشان از این دارد که  ضعف وحذف وهابیت از صحنه تاریخ نزدیک شده و حقانیت مکتب امام صادق و امام باقر«علیهم السلام» در جهان برای همه روز به روز روشن ترمی شود.

وی در آخربیانات خود اظهار داشت: اگر ما را به زنجیر کشند  و قطعه قطعه کنند دست از ولایت بر نمی داریم.

 1 نظر

پيام آیت الله حسيني ‌بوشهري به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه

15 شهریور 1391 توسط فاطمه سلجوقی

به گزارش خبرگزاری اهل‎بیت (ع) ـ ابنا ـ «آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری» ‌مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با صدور پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه گفت: جهان اسلام با خیزش ملت‌های مسلمان، در جهت تحقق اسلام عزیز گام بر می‌دارد، و جامعه بیش از هر زمان به حضور حوزه‌های علمیه کارآمد و روحانیت زمان شناس نیاز دارد تا توطئه‌های دشمنان اسلام را به جهانیان گوشزد نمایند.

متن پیام آیت الله حسيني بوشهري به شرح زير است:

حوزه‌های علمیه همواره در دوران حساس و سرنوشت ساز جهان اسلام نقش اساسی و موثری را در هدایت‌گری و روشنگری داشته و در سالیان متمادی توانسته است شیفتگان علم و معرفت را به راه درست و مستقیم هدایت نماید.

حوزه‌های علمیه در تاریخ معاصر، بویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی (قدس سره) با مسئولیت سنگین تری مواجه شدند. و رسالت حوزویان در مقایسه با گذشته چند برابر شده است.

- طلاب عزیز باید تحصیل علم و کمال را به عنوان وظیفه اصلی خود دانسته و با استفاده از فرصت پیش آمده و بهره بردن از محضر اساتید محترم نسبت به آینده علمی و معنوی خود اهتمام لازم را داشته باشند.

- برنامه ریزی صحیح و دقیق و انجام وظائف محوله و حضور بموقع در درس و بحث ضامن موفقیت و پیشرفت طلاب عزیز محسوب می‌شود. از این رو لازم است مسئولیت شناسی خود را در قبال این رسالت الهی در عمل به اثبات رسانید.

- مطالعه سیره سلف صالح و آشنایی با رفتار و منش مراجع عظام و بزرگان اخلاق در بعد تقوایی و ساده زیستی و مناعت طبع و عدم وابستگی به مظاهر دنیایی، خود تبلیغ عملی نسبت به اسلام و روحانیت است، بنابراین لازم است تکیه گاه اصلی خود را خداوند متعال قرار داده و با توکل به او در این مسیر مقدس که سیره صلحاء و اولیاء الهی است گام بردارید.

- یکی از مسائلی که لازم است طلاب عزیز در سال‌های اولیه دوران طلبگی به آن اهتمام بورزند و با راهنمایی اساتید محترم با دقت آن را دنبال کنند.

- مساله تحقیق و پژوهش یک از اساسی‌ترین سنت‌های دیر پای حوزوی است که باید در جهت نشر و گسترش معارف دین و پاسخگویی به شبهات و سوالات دینی مورد توجه طلاب و فضلای عزیز قرار گیرد تا در سایه آن انتظاراتی که جامعه و نظام اسلامی از حوزه و عالمان دین دارند، برآورده گردد.

- از رسالت مهم دیگر حوزویان توجه جدی به امر تبلیغ آن هم بهره مندی از تکنولوژی و امکانات روز دنیا است که باید در جهت جذب نسل جوان و آشنا کردن آنان با مبانی دینی از آن استفاده کرد.

- افزایش بصیرت سیاسی و فهم به هنگام مسائل مربوط به نظام و انقلاب اسلامی ضرورت اجتناب ناپذیر حوزه‌ها و روحانیت است.

در ادامه اين پيام آمده است: نقش بی بدیل ولایت فقیه و التزام عملی به آن به عنوان ضامن عزت و اقتدار و ثبات کشور و نظام اسلامی محسوب می‌شود.

امروز وظیفه همگان بویژه روحانیت عزیز ایجاب می‌کند که از این سنگر استوار که امروز در شخصیت رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای دامت برکاته تجلی یافته است. دفاع و صیانت نموده و در این شرایط حساس دین خود را به اسلام و انقلاب اداء نمایند.

حسینی بوشهری در پایان پیام، “تعالی معنوی، تکامل اخلاقی و ارتقاء علمی” را به عنوان شعار امسال حوزه اعلام کرد.

 نظر دهید »

ضرب المثل های قرآنی

21 خرداد 1391 توسط فاطمه سلجوقی

به گمراه گفتنند اسمت چیست ؟گفت: راهنما

واذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون(البقره)

وهنگامی که به آنان گفته شود: “در زمین فساد نکنید” می گویند: ما فقط اصلاح کننده ایم

گلستان ضرب المثل های قرآنی/محمد رضاالهی دوست

 نظر دهید »

ضرب المثل های قرآنی

21 خرداد 1391 توسط فاطمه سلجوقی

با خدا باش و پادشاهی کن

قال رب اغفرلی وهب لی ملکا(ص/35)

گفت: پروردگارا مرا بیامرز و به من فرمانروایی ببخش

گلستان ضرب المثل های قرآنی/محمد رضا الهی دوست

 نظر دهید »

نهاوند

20 خرداد 1391 توسط فاطمه سلجوقی

 

در مورد خاستگاه این مقام دو نظر وجود دارد: عده ای معتقدند، در زمان های دور در منطقه ی نهاوند ایران، نغماتی در میان مردم زمزمه می شد که منحصر به فرد بود و گروهی دیگر، خاستگاه اولیه ی آن را کشور هند می دانند. اما به هر حال این مقام از هر کجا که باشد، امروزه رنگ و بوی عربی به خود گرفته است و چون دانه های مروارید، در میان نغمات قرآنی خودنمایی می کند [ نرم افزار مائده ].
نهاوند از نغمات و مقاماتی است که نه مانند صبا بسیار حزین و نه مانند سه گاه شور آفرین است، بلکه از مقامات معتدل است که به قاری قدرت مانور بیش تری می دهد [ مجموعه نرم افزارهای آموزشی آشنایی با دستگاه ها و نغمات قرآنی ].
نغمه ی فرعی که در این مقام وجود دارد، « نیکریت » نام دارد [ رجب نژاد، 1379 :37 ]. بهترین محل اجرای این مقام، داستان های قرآنی، و استاد مسلم این نغمه مرحوم مصطفی اسماعیل است که در اجرای آن از تکنیک « موجی خوانی » که از ابزارهای تنوع لحن به حساب می آید، به صورتی زیبا و دل نشین استفاده می کند [ نرم افزار مائده ].
استاد عربی القبانی معتقد است،راحت ترین کارها، آوردن نهاوند پس از سه گاه است [ عربی القبانی، 54:1377 ]. و می توان نهاوند را با مقامات رست، صبا و سه گاه ترکیب کرد [ ملاتقی، 109:1381 ].

 نظر دهید »

بیات

20 خرداد 1391 توسط فاطمه سلجوقی

درخصوص معنای لغوی این مقام عده ای معتقدند، واژه ای ترکی و به معنای غم یا غمگین است. عده ای دیگر می گویند، طایفه و قبیله ای از ترکمن است و عده ای اصل این کلمه را « به یاد » می دانند، مانند به یاد خداوند متعال، به یاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و به یاد فاطمه ی زهرا (س) [ نرم افزار مائده ].
این مقام، اولین مقامی است که عموم قاریان در آغاز تلاوت از آن استفاده می کنند و در میان الحان، تنها مقامی است که در سه سطح، بیات شروع ( محدوده ی قرار )، توسط ( محدوده های جواب و جواب جواب ) و فرود ( پایان تلاوت ) اجرا می شود [ پیشین].
مقام بیات که به ام النغمات یا ام المقامات [ محمدی، 127:1382 ] معروف است، زیر شاخه ها و گوشه هایی دارد که عبارت اند از: لامی، صافی، ابراهیمی، کرد، مصری، شور، حسینی، دشتی، نوا، محیر، دوکا، رمل، علی و….
[ عربی القبانی، 42:1377 ].
استادان لحن در مورد تأثیرات این مقام معتقدند، بیات آرامش همراه با غم را به تصویر می کشد، به آگاه ساختن شنونده گرایش دارد و از روزگاران گذشته صحبت می کند.
بیات ویژگی چابک و به غایت پر سوز و تأثیر گزاری دارد که ضمن ایجاد حزنی خاص در شنونده، وی را به تدبر و ادراک و شهود می رساند [ نرم افزار مائده ]. از میان قاریان مشهور جهان، استاد مصطفی اسماعیل که به خاطر مهارت و استادی در اجرای نغمات و تجسم عینی مفاهیم عمیق قرآن در ذهن شنونده، از دیدگاه اهل فن به عنوان یگانه مقریء قرآن معروف شده، استاد بلامنازع مقام بیات است [ ملائیان، 16:1380 ]
از بهترین محل های اجرای بیات، علاوه بر ابتدا و انتهای تلاوت، آیاتی با مضامین دعا، حکایت و پند و اندرز هستند.(1)
پس از بیات می توان مقامات صبا، رست، حجاز و نهاوند را اجرا کرد. می توان بیات را با رست و صبا ترکیب ساخت. اگر بیات در اوج اجرا شود، رفتن به صبا بهتر و اگر در گام پایین صوت اجرا شود، منتقل شدن به مقام رست ارجح است [ ملاتقی، 107:1381 ].
یکی از مهم ترین مشخصات مقام بیات که گسترده ترین مقامات است، در حین اجرا این است که مستمعین را به تشویق قاری قرآن مجبور می کند [ پیشین ].
نحوه ی اجرای این مقام در میان قاریان مشهور متفاوت است. عده ای هم چون استاد شحات محمد انوار، فقط بیات شروع را در ابتدای تلاوت به کار می گیرند و سپس وارد مقامات دیگر می شوند و در میان یا پایان تلاوت خود، به اجرای سایر محدوده های این مقام می پردازند. گروه دوم همچون استاد مصطفی اسماعیل، تمامی محدوده های بیات را به صورت مبسوط اجرا می کند و به طور عموم از طریق زیر شاخه ی فرود قرائت خود را به پایان می رساند. گروه سوم همانند استاد عبدالباسط و استاد عبدالعزیز حصان، در هر موقعیتی از تلاوت که اراده کنند، به این مقام منتقل می شوند و آن را اجرا می کنند [ نرم افزار مائده ].
به طورکلی می توان گفت، مقام بیات، پایه و پیش درآمد سایر مقامات است و قاری که بتواند نسبت به این مقام شناخت بیش تر کسب کند و هم چنین در اجرا مسلط تر عمل کند، به طور یقین در مسابقات موفق تر خواهد بود [ مجموعه نوارهای آموزشی آشنایی با دستگاه ها و الحان قرآنی ].

 نظر دهید »

نغمات و مقامات رایج در قرائت قرآن

20 خرداد 1391 توسط فاطمه سلجوقی

 

 

 

 

 

امروزه بر کسی پوشیده نیست که یکی از مهم ترین راه های ابلاغ کلام الهی و آشنا ساختن انسان ها به خصوص غیر مسلمانان، استفاده از فن قرائت قرآن کریم است. استفاده ی خوب از صدا با انتخاب طبقات صوتی و مقامات مناسب، جابه جایی بین پرده های صوتی و انتقال از مقامی به مقام دیگر، با انسجام و استحکام کامل از نظر لحنی و هم چنین توأم با رقت قلب، ترس از خدا و حزین خواندن، به طور حتم در فهم بیش تر مفاهیم قرآن به انسان کمک می کند، دل ها را تحت تأثیر قرار می دهد و قلب ها را نورانی می سازد ؛ و این به دست نمی آید مگر با آشنایی با الحان و مقامات زبان عرب.
می توان گفت که الحان قرآنی، برای متنوع خواندن قرآن کریم، جلوگیری از خستگی مستمعین و خود قاری است. هر قاری باید نغمات را بشناسد تا بر حسب حال و معنویت خود، هر وقت صلاح دید، لحن خود را تغییر دهد و به این صورت درقرائتش تنوعی برای تدبر بیش تر در معانی ایجاد گردد، نه این که الحان و مقامات قید و بندی برایش ایجاد کند.
دانش صداها، الحان، مقامات و دستگاه ها دانشی است مجزا و خود به تنهایی قوانین و قواعد زیادی دارد که قسمت اعظم آن ها اکتسابی هستند و از طریق القا، یعنی آموزش مستقیم استاد به شاگرد، آموخته می شوند.
تمامی علاقه مندان به « علم الالحان » می توانند، به راحتی با آن آشنا شوند، زیرا این دانش فراگیر است و به گروه ویژه ای، یعنی فقط افرادی که صدایی خوش دارند، تعلق ندارد و چه بسا افرادی که در فهم ظرائف و مسائل دقیق آن مهارت دارند، اما از صدای خوبی هم برخوردار نیستند. این علم، به صاحبان خود احساس دقیق و لطیفی می دهد که انسان را از سایرین متمایز می سازد.
قاری قرآن به جز تجوید باید آهنگی بر صوت خویش سوار کند که بهترین و مناسب ترین الحان باشد و با توجه به عربی بودن کلام قرآن، شایسته ترین الحان، الحان عربی است. باید گفت، قاری خوب کسی است که در عین داشتن تقوای الهی، بتواند دستگاه ها و الحان عرب را در قرائتش به نحو احسن به کار گیرد. اگر نغمات و الحان دراذهان افراد علاقه مند به امر قرائت قرآن رخنه کند، بی گمان بهبود قابل توجهی در کیفیت قرائتشان حاصل خواهد شد.
در این پژوهش سعی شده است اطلاعاتی مفید و لازم برای استفاده ی علاقه مندان به فن قرائت قرآن کریم، اعم از معلمان و دانش آموزان گرامی ارائه شود تا گامی هر چند کوچک در به وجود آمدن شرایط لازم برای اجرای قرائتی صحیح و تأثیر گذار داشته باشیم ؛ «و ما توفیقی الا بالله و علیه توکلت و الیه انیب ».

برای دریافت اطلاعات روی گزینه ها کلیک کنید.

 جواز کاربرد الحان در قرائت قرآن کریم

 هدف از یادگیری نغمات و الحان

مفهوم لحن
تعداد الحان معمول در قرائت قرآن کریم
محدوده های صوتی مقامات
معرفی مقامات
بیات
رست
صبا
نهاوند
حجاز
منبع:مجله آموزش قرآن 20 /س
 نظر دهید »

زیارتنامه ائمه بقیع


يا مَوالِيَّ يا اَبْناءَ رَسُولِ اللهِ، عَبْدُکُمْ وَابْنُ اَمَتِکُمُ الذَّليلُ بَيْنَ اَيْديکُمْ، وَالْمُضْعِفُ في عُلُوِّ قَدْرِکُمْ، وَالْمُعْتَرِفُ بِحَقِّکُمْ، جاءَکُمْ مُسْتَجيراً بِکُمْ، قاصِداً اِلي حَرَمِکُمْ، مُتَقَرِّباً اِلي مَقامِکُمْ، مُتَوَسِّلاً اِلَي اللهِ تَعالي بِکُمْ، أَدْخُلُ يا مَوالِيَّ، أَدْخُلُ يا اَوْلِياءَ اللهِ، أَدْخُلُ يا مَلائِکَةَ اللهِ الْمُحْدِقينَ بِهذَا الْحَرَمِ الْمُقيمينَ بِهذَا الْمَشْهَدِ. اَللهُ اَکْبَرُ کَبيراً، وَالْحَمْدُ للهِ کَثيراً، وَسُبْحانَ اللهِ بُکْرَةً وَاَصيلاً، وَالْحَمْدُ للهِ الْفَرْدِ الصَّمَدِ الْماجِدِ الاْحَدِ الْمُتَفَضِّلِ الْمَنّانِ، الْمُتَطَوِّلِ الْحَنّانِ الَّذي مَنَّ بِطَوْلِهِ، وَسَهَّلَ زِيارَةَ ساداتي بِاِحْسانِهِ، وَلَمْ يَجْعَلْني عَنْ زِيارَتِهِمْ مَمْنُوعاً بَلْ تَطَوَّلَ وَمَنَحَ. اَلسَّلامُ عَلَيْکُمْ اَئِمَّةَ الْهُدي، اَلسَّلامُ عَلَيْکُمْ اَهْلَ التَّقْوي، اَلسَّلامُ عَلَيْکُمْ اَيُّهَا الْحُجَجُ علي اَهْلِ الدُّنْيا، اَلسَّلامُ عَلَيْکُمْ اَيُّهَا الْقُوّامُ في الْبَرِيَّةِ بِالْقِسْطِ، اَلسَّلامُ عَلَيْکُمْ اَهْلَ الصَّفْوَةِ، اَلسَّلامُ عَلَيْکُمْ آلَ رَسُولِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْکُمْ اَهْلَ النَّجْوي، اَشْهَدُ اَنَّکُمْ قَدْ بَلَّغْتُمْ وَنَصَحْتُمْ وَصَبَرْتُمْ في ذاتِ اللهِ، وَکُذِّبْتُمْ وَاُسيءَ اِلَيْکُمْ فَغَفَرْتُمْ، وَاَشْهَدُ اَنَّکُمُ الاْئِمَّةُ الرّاشِدُونَ الْمُهْتَدُونَ، وَاَنَّ طاعَتَکُمْ مَفْرُوضَةٌ، وَاَنَّ قَوْلَکُمُ الصِّدْقُ، وَاَنَّکُمْ دَعْوَتُمْ فَلَمْ تُجابُوا، وَاَمَرْتُمْ فَلَمْ تُطاعُوا، وَاَنَّکُمْ دَعائِمُ الدّينِ وَاَرْکانُ الَاْرْضِ، لَمْ تَزالُوا بِعَيْنِ اللهِ يَنْسَخُکُمْ مِنْ اَصْلابِ کُلِّ مُطَّهَر، وَيَنْقُلُکُمْ مِنْ اَرْحامِ الْمُطَهَّراتِ، لَمْ تُدَنِّسْکُمُ الْجاهِلِيَّةُ الْجَهْلاءُ، وَلَمْ تَشْرَکْ فيکُمْ فِتَنُ الاْهْواءِ، طِبْتُمْ وَطابَ مَنْبَتُکُمْ، مَنَّ بِکُمْ عَلَيْنا دَيّانُ الدّينِ، فَجَعَلَکُمْ في بُيُوت اَذِنَ اللهُ اَنْ تُرْفَعَ وَيُذْکَرَ فيهَا اسْمُهُ، وَجَعَلَ صَلَاتَنا عَلَيْکُمْ رَحْمَةً لَنا وَکَفّارَةً لِذُنُوبِنا، اِذِ اخْتارَکُمُ اللهُ لَنا، وَطَيَّبَ خَلْقَنا بِما مَنَّ عَلَيْنا مِنْ وِلايَتِکُمْ، وَکُنّا عِنْدَهُ مُسَمِّينَ بِعِلْمِکُمْ، مُعْتَرِفينَ بِتَصْديقِنا اِيّاکُمْ، وَهذا مَقامُ مَنْ اَسْرَفَ وَاَخْطَاَ وَاسْتَکانَ وَاَقَرَّ بِما جَني وَرَجا بِمَقامِهِ الْخَلاصَ، وَاَنْ يَسْتَنْقِذَهُ بِکُمْ مُسْتَنْقِذُ الْهَلْکي مِنَ الرَّدي، فَکُونُوا لي شُفَعاءَ، فَقَدْ وَفَدْتُ اِلَيْکُمْ اِذْ رَغِبَ عَنْکُمْ اَهْلُ الدُّنْيا، وَاتَّخَذُوا آياتِ اللهِ هُزُواً وَاسْتَکْبَرُوا عَنْها يا مَنْ هُوَ قائِمٌ لا يَسْهُو، وَدائِمٌ لا يَلْهُو، وَمُحيطٌ بِکُلِّ شَيْء لَکَ الْمَنُّ بِما وَفَّقْتَني وَعَرَّفْتَني بِما اَقَمْتَني عَلَيْهِ، اِذْ صَدَّ عَنْهُ عِبادُکَ، وَجَهِلُوا مَعْرِفَتَهُ، وَاسْتَخَفُّوا بِحَقِّهِ، وَمالُوا اِلي سِواهُ، فَکانَتِ الْمِنَّةُ مِنْکَ عَلَيَّ مَعَ اَقْوام خَصَصْتَهُمْ بِما خَصَصْتَني بِهِ، فَلَکَ الْحَمْدُ اِذْ کُنْتُ عِنْدَکَ في مَقامي هذا مَذْکُوراً مَکْتُوباً، فَلا تَحْرِمْني ما رَجَوْتُ، وَلا تُخَيِّبْني فيـما دَعَوْتُ، بِحُرْمَةِ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ، وَصَلَّي اللهُ عَلي مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد. اَلسَّلامُ عَلَيْکُمْ اَئِمَّةَ الْهُدي وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ، اَسْتَوْدِعُکُمُ اللهَ وَاَقْرَأُ عَلَيْکُمُ السَّلامَ، آمَنّا بِاِللهِ وَبِالرَّسُولِ، وَبِما جِئْتُمْ بِهِ وَدَلَلْتُمْ عَلَيْهِ، اَللّـهُمَّ فَاکْتُبْنا مَعَ الشّاهِدينَ.

محتواها

  • هفته دفاع مقدس
  • ۱۷ شهریور
  • برگزاری مراسم عزاداری
  • عاشورا...
  • عاشورا...
  • عاشورا...
  • امام حسین علیه السلام
  • روز تاسوعا
  • عقیله بنی هاشم
  • پاسخ به شبهات عاشورا
  • ماه محرم....
  • مسافری از جبل الرحمه
  • روز مباهله
  • عید با فضیلت مباهله
  • ولادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام 
  • عید غدیرخم
  • عید بزرگ غدیر
  • عید بزرگ غدیر
  • شیعه مولا امیرالمومنین عیدت مبارک
  • باز هوای نجفم آرزوست

آرشیوها

  • مهر 1399 (1)
  • شهریور 1399 (9)
  • مرداد 1399 (34)
  • تیر 1399 (29)
  • خرداد 1399 (30)
  • شهریور 1398 (5)
  • بهمن 1397 (12)
  • شهریور 1396 (1)
  • بهمن 1395 (1)
  • اردیبهشت 1395 (7)
  • فروردین 1395 (3)
  • دی 1394 (1)
  • بیشتر...
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس